Szívat a Sierra 11. rész - na, most meg varrógép lett belőle
2021/01/22 SipiÚr

Szívat a Sierra 11. rész - na, most meg varrógép lett belőle

Az a helyzet, kicsit (nem is kicsit) szégyellem magam. Le sem merem írni, hány hónapos lemaradásban vagyok a szívatós Sierra történetének legfontosabb mozzanatának elmesélésével. De ne akadjunk fenn ilyen apróságokon, a lényeg, hogy végre mindenki megtudhatja, az alaposan gatyába rázott hengerfej beépítése után hogyan is állunk.

Legutóbb ugye ott tartottunk, hogy miután kiderült, az egyik szelepvezető teljesen, de valami elképesztő módon gatyára ment a pár száz kilométerrel korábban felújított hengerfejben, és igen nagy valószínűséggel (=biztosan) ez okozta a csattogást, visszakerült a gépműhelybe, ahol is a szakik álla a padlón szilánkosra tört, mert még ők se láttak ilyet. Sok százezret futott hengerfejnél néha előfordul, de vattaúj szelepvezetőnél még sosem tapasztaltak hasonlót. Úgyhogy szelepvezetők ki, újak be, szelepek csere, satöbbi.jo_lesz_ez.jpg

A csillogó hengerfejet alaposan átnéztük és lemértük Kakuszi Zolival, már csak a beépítés maradt hátra. Ami nagyjából eseménytelenül zajlott, az alkatrészeket már nagy rutinnal dobáltam a Sierra motorterébe. Minden csavar nyomatékra húzva, folyadékok a helyükön, jöhetett az indítás. Amit természetesen egy kis üresen önindítózás előzött meg, mert fontos volt, hogy az első munkaütemek előtt már mindenhol ott legyen a motorolaj. Amikor elaludt indítózás közben az olajnyomás-lámpa a műszerfalon, és a vezérműtengelyeknél is elkezdett csorogni az olaj az olajzó csövekből, jöhetett az éles indítás.hidrok.jpg

Persze kicsit csattogott, hiszen a hidrotőkékben ilyenkor még nincs elég olaj. De ezerszer csendesebb volt, mint korábban. És egyre csendesebb lett. Így kiálltunk a műhelyből, járattuk még egy kicsit, hogy minden hidrotőkébe bejusson az olaj, meg ne a műhelybe büdösítsünk – megjegyzem, a kipufogógáz is sokkal kevésbé volt büdös, mint korábban. Szinte illata volt neki, ami jó jel.osszefele2.jpg

És hogy milyen lett a végére? Mint egy Singer varrógép. Nagyon finom, halk mechanikus kelepelés hallatszik a motorból, de csak egészen közelről hallani. És ez a kelepelés már nem a blokkból, vagy a hengerfejből jön, hanem a négy injektor adja ki magából minden egyes befecskendezésnél. A blokk meg olyan csöndes, hogy könnyek szöknek az ember szemébe.img_9087.JPG

Eddig akkor jók vagyunk. De van még pár tömítés, ami nem igazán szab gátat az olajcsöpögésnek, ezzel kezdeni kell majd valamit. Illetve van két enyhén csipás sárvédőívem is. Szóval, volna még mit csinálni, de ehhez megint lendületet kellene venni.

Itt a vége! Tetszett? Oszd meg másokkal is! Megosztom facebookon
veterán ford szívás szerelés szelep sierra youngtimer hengerfej hidrotőke autósimogatás szelepvezető

Te sem hagyhatod szó nélkül!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosimogato.blog.hu/api/trackback/id/tr8716398204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása