Aldi vs. Lidl akkumulátoros kerékkulcs teszt
2020/09/28 SipiÚr

Aldi vs. Lidl akkumulátoros kerékkulcs teszt

Szerintem mindenki, aki szokott és szeret autót szerelni, bütykölni, az perverz módon vonzódik a levegős vagy elektromos kerékkulcsokhoz. Legalábbis, magamból és ismerőseimből kiindulva mindenki vágyik egyre, és előbb-utóbb vesz is. Én először egy levegőst vettem, de sajnos a kéthengeres kompresszor és a szívószál átmérőjű légtömlő együtt nem volt képes arra, hogy rendesen működtesse a gépet.

Azóta már megtanultam, egy tisztességes átmérőjű légtömlő a legfontosabb, ami egy légszerszámhoz a legfontosabb, de a megfelelő légszállítás is fontos. Ezzel szemben egy elektromos kerékkulcsnak csak áramra van szüksége. Ha konnektoros, akkor ugye a hálózati áramról megy, de folyton rángatunk magunkkal egy tyúkbelet, viszont mindig „töltve van”. Az akkusok meg teljes mozgásszabadságot adnak, akár a puszta közepén is lehet velük dolgozni. És manapság már egyáltalán nem megfizethetetlenek a hobbi kategóriájú gépek.img_5828.JPG

Nyáron az Aldiban volt akkumulátoros gépes akció, akkor próbáltuk ki a Ferrex kerékkulcsot, és természetesen össze is hasonlítottuk a már lassan egyéves, Lidlben vásárolt Parkside géppel. Hiszen a tudásuk hasonló, ugyanúgy a vegyesboltban kaphatóak (még ha csak időszakosan is). És az áruk is hasonló. Illetve, hogy teljesen más. Illetve, hogy izé. Nem is olyan egyszerű összehasonlítani őket ár szempontjából, mert a Parkside gépet én akkuval és töltővel együtt vettem, és hirtelen nem is emlékszem rá, hogy lehetett volna mezítlábasan, csak a gépet kapni. A Ferrex meg nem csomagolta a gép mellé sem az akkut, sem a töltőt.img_5830.JPG

A Ferrex gép a 16 ezer forintos árával nagyon csábító ajánlat, a Parkside most épp 24 ezerért lesz kapható, de én durván 22 ezerért vettem anno. De ha a Ferrexhez megveszem a hozzá való akkut 16 ezerért, meg a töltőt hatezerért, a komplett szett rögtön 38 ezerbe fog kerülni. Igaz, így a combosabb 40 voltos akkut és a töltőt vettem meg a műhelybe, és ugye az akku és a töltő nem csak egy géphez használható. Mondjuk ez igaz a Parkside-ra is, hiszen az X20V akkuk egy teljes gépcsaládhoz jók. Tehát csak ár alapján nehéz győztest hirdetni.

Na, de azt ígértük, megmondjuk, melyiket vedd. Ideális esetben egyszerre lenne mindkét gép a boltokban, de ugye ez nem nagyon szokott előfordulni, tehát ha valakinek akkor kell ilyen akkus kerékkulcs; amikor épp az Aldiban vagy a Lidlben akció van, akkor nem sok a válogatási lehetőség. Viszont, ha nem sürgős a dolog, akkor azt mondom, nem is a konkrét gép tudása és ára fogja eldönteni, melyiket érdemes megvenned. Hanem az, hogy Ferrex vagy Parkside akkus gépből van-e otthon több. Illetve ha nincs még egy sem, és nem is tervezel vásárolni, akkor a Parkside-ot vedd, mert akkuval-töltővel az az olcsóbb. Ha viszont van már otthon Ferrex géped, ami ezt a 40 voltos akkut használja, tök egyértelmű, hogy nem a Parkside a te kerékkulcsod, mert feleslegesen veszel meg egy újabb akksit meg töltőt. És igaz ez fordítva is. Tehát az egyetlen, megdönthetetlen érv az egyik vagy a másik gép mellett az, hogy melyik „gyártó” rendszerére álltál rá, milyen akkuból és töltőből van már otthon. De akármelyiket is veszed, életed egyik legjobb döntése lesz, mert az akkus kerékkulcs tényleg az ember egyik legjobb barátja. Mindenre jók: kerékcsavarok, futóműcsavarok, főtengelycsavarok, állványcsavarok, kerek csavarok, lyukas csavarok, tavalyi csavarok, idei csavarok, keserű csavarok, édes csavarok...

Ha érdekelnek a kerékkulcsok (márpedig, ha idáig elolvastad a posztot, biztosan érdekelnek), akkor érdemes a figyelmedbe ajánlanunk a témában született többi posztot és videót is. Kezdjük is rögtön a szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt megjelent Parkside-kerékkulcs tesztjével, benne a legjobb kerékkulcs tuninggal (a króm-molibdén dugókulcsok tényleg a legjobbak, amik egy kerékkulccsal történhetnek):

Aztán, ha úgy érzed, neked a konnektoros kerékkulcs a legjobb megoldás (mert csak otthon, vagy a műhelyben fogsz ilyen géppel dolgozni, és nem akarsz folyton töltéssel, lemerült aksikkal bajlódni), akkor ez a teszt biztosan érdekes lesz számodra: megnéztük, mekkora a különbség egy régebbi és egy újabb konnektoros Parkside gép közt:

És itt van ez a bika kis gép, meglepő tudással: sokan nem gondolnák, hogy egy ilyen ütvecsavarozó is használható kerékkulcsnak, csak egy jó adapter bit, meg króm-molibdén fejek kellenek a boldogsághoz.

Ha levegős kerékkulccsal dolgoznál, érdemes egy megfelelő kompresszort venned. Fontos, hogy sok levegőt szállítson, elég nagy nyomáson. A Parkside egyhengeres gépei nem igazán győztek meg minket, de a Ferrex V2-es gépe rendesen odatette magát, ha választhatsz a Lidl és az Aldi kompresszorok közt, hát nem is kérdés, melyiket vedd, mert ez már kompresszor:

És ha már van kompresszorod, meg levegős kerékkulcsod is, akkor jó, ha tudod, baromira nem mindegy a méret. Mert számít a vastagság, pontosabban az átmérő. A hossz is, persze. Csak nem úgy. A lényeg, hogy minél nagyobb legyen az átmérőd. Ráadásul minél hosszabb, annál nagyobb legyen az átmérőd, mert a légtömlő paraméterei többet számítanak, mint gondolnád. És a slagod méreteinél talán csak a csatlakozód belső átmérője számít jobban:

Ha még nem tettétek, iratkozzatok fel a YouTube-csatornánkra, lájkoljatok minket Facebookon, és kövessetek Instagramon is!

Itt a vége! Tetszett? Oszd meg másokkal is! Megosztom facebookon
lidl barkács aldi szerszám kerékkulcs unboxing parkside ferrex PASSK 20-Li A1 WWS-ADS40-SP

Te sem hagyhatod szó nélkül!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosimogato.blog.hu/api/trackback/id/tr8816218026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása