Alig kopott a fékbetét, de már ki kellett dobni: elrohadt
2019/12/30 SipiÚr

Alig kopott a fékbetét, de már ki kellett dobni: elrohadt

December 31-én lesz egy veterános-youngtimeres találkozó és óévbúcsúztató gurulás a Pólus Center parkolójában/-ból. Mindenképp ott szeretnénk lenni, már csak szájat tátani is érdemes elmenni. De azért, ha lehet, valami odaillő járművel a legjobb a buli, hiszen azzal nem csak odagurulni lehet, de a városon átkocsizás is a móka része. 

Gondolkoztam egy keveset, mi legyen idén a kiválasztott autó, és nagyon hamar rájöttem, hogy a tűzoltóautóval kell menni. Olyan régen volt beindítva, hogy az már szégyen. Szóval a hétvégén beröffentettem a 3000 köbcentis, benzines V6-ost (Ford-bubusoknak csak Essex V6), és át is néztem a Transitot. Egy Transittal egyébként sem nagy kihívás az autó alatti dolgokat szemrevételezni, emelő nélkül alá fér az ember, de ez ráadásul egy ritka, emelt futóműves, összkerekes változat, szóval még forgolódni is lehet alatta. Így aztán nem volt nehéz kiszúrni, hogy valami nagyon nem kóser az első fékeknél.img_3613.JPG

Még vasárnap megrendeltem nagyon gyorsan az új fékbetéteket. Nem mint ha a – gyaníthatóan új kora óta, tehát olyan 38 éve szolgáló – betéteknek ne lett volna elég húsa. A vastagságuk szinte újszerű volt, ha 28 ezer kilométer ennyi kopást okozott rajtuk, akkor durván még százat elmentek volna. De. Ezekkel már a szomszéd kerületbe sem indulnék el, teljesen végük van.img_3599.JPG

Négyből egy betét csak csúnyán meg volt repedezve, de a másik három a teljes megsemmisüléstől egy hajszálnyira volt. Pontosabban kettő a kiszedéskor porrá zúzódott, egyet ki tudtam úgy venni, hogy meg lehessen mutatni, milyen az, amikor a „ferodo” elválik az alaplemeztől. A betét anyagába beszivárgott az elmúlt évtizedekben a nedvesség, szétkorhasztotta, illetve az elrozsdásodó felületű vaslemezről is levált.img_3609.JPG

Nem olyan ritka dolog ez, több, ritkán használt autónál is találkoztam a problémával. A W108-as Mercimnél először azt hittem, tönkrement az egyik féknyereg, annyira féloldalasan fogott a fék.. Úgy számoltam, nem úszom meg a teljes nyeregfelújítást. Aztán mikor kivettem a betéteket és a beépítettnél több darabban jöttek ki az alkatrészek, már tudtam, egy betétcserével megúszom a dolgot.img_3602.JPG

A dolog tanulsága: hiába tűnik gyors szemrevételezéssel jónak a régi fékbetéted, ha már sok éve a kocsiban van, nézd át alaposan, simán lehet, hogy már belé bújt a gyász. Ha meg kétségeid vannak, egyszerűen cseréljed ki, sokkal olcsóbb egy pár fékbetét, mint egy GTK (hogy a személyi sérülésről már ne is beszéljünk).

Itt a vége! Tetszett? Oszd meg másokkal is! Megosztom facebookon
veterán ford barkács tűzoltóautó tűzoltó transit fékbetét youngtimer autósimogatás

Te sem hagyhatod szó nélkül!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosimogato.blog.hu/api/trackback/id/tr615373842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása