Úgy tűnik, a fehér villanyautókon átok ül. Tavasszal annak a párnapos, fehér Škoda Citigónak a fényezését javítottuk, amit a szalonból kigurítás másnapján karcolt össze valaki. Most Barek Peti fehér Kia e-Nirojának a tükörházát kellet közelebbről is megnézni, mert egy sietős futár érintőt vett rajta a furgonjával. Ezt a kocsit párhónaposan egyszer már vonóhorogra vette valaki parkolás közben, az én Mitsubishi iMiEV-emet is simogatta már meg futár – tényleg az lehet, hogy a fehér villanyautók vonzzák a bajt. A Kia mostani sztorijában az külön szép, hogy a futár az összekarcolt autót ott is hagyta, mint kutya a bélsárt, mert sürgős csomagja volt… Gondolom, ha Péter nem ül a kocsiban épp akkor, soha nem derül ki, kinek köszönheti a karcolást. Gyanítom, ha a tükröt töri szilánkosra, akkor is ugyanígy elhajtott volna a sofőr, csak akkor a kárvallott nem megy utána és veszi elő, hogy és ezt így hogy?
Mikor láttam a tükörházról készült fotókat, mondtam Petinek, mindenképp hozza el a kocsit, mert könnyen lehet, hogy nem a gyöngyház fehér fényezést gyalulták le a tükörházról. Esetleg épp fordított a helyzet, növekedett a rétegvastagság: a másik fél fényezése vagy műanyag alkatrészének pár mikronja kenődött fel a lakkra. Ilyenkor pedig nem kell a fényezőhöz rohanni, egy rongy meg némi polírszer pár forintból megoldja a problémát. Sőt, ha a korábban próbált, Aldiban vásárolt polírszer is működik, akkor fillérekből eltüntetjük a gyalázatot.
Első látásra riasztónak tűnhet, de érdemes alaposabban megnézni. Ha nem hat a műanyagig vagy lemezig a karc, sőt, ha a körmünk nem mélyedésbe, hanem kiemelkedő rétegbe akad, érdemes polírozószerért nyúlni
Aztán ha már a frissen mosott autón észrevettem, hogy a hátsó lámpatestek tele vannak mikrokarcokkal, fényüket vesztették (csak akkor mossátok le a besarazott hátsó lámpákat a kútnál a szélvédőmosó kefével, ha nincs más megoldás). Elvileg az ilyen problémákra is jó tud lenni egy viaszos polírszer. Természetesen ezt is kipróbáltuk, ha érdekel a végeredmény, nézzed meg a videót!
Ennek a lámpatestnek csillognia kellene, de már sajnos mattult egy kicsit. Itt is jól működhet a polírozószer, még egy olcsó is
Hogy miért polírszert használj és ne mondjuk cifet? Mert az ilyen polírszerekben van egy kis viasz is, így miközben a karcokat-festékcsíkokat dörgölöd, nem karistolod össze még jobban a lakkot. Ráadásul közben védőréteget is kensz a felületre. Lehet, hogy dörzsis szivacs és súrolószer kombóval hamarabb lejön a felkenődött réteg, de az biztos, hogy a fényezést is tönkrevágod. Így se tartott órákig a művelet, de legalább kíméletesen dolgoztunk. Az meg azért fontos szempont, hogy amikor az ember barkácsol, meg kárment, még ha nincs is túl nagy tapasztalata a dologban, legalább ne fokozza a bajt.
Csak egy kis dörzsölés a viaszos polírszerrel és hopp, máris csillog. Ráadásul egy védőréteg is került a műanyagra
Ó, egy fontos dolog: már az első polírszer-teszt után is többen megjegyezték: de hát ez nem is rendes polírozószer! Persze, tudom, tisztában vagyok vele, minden alkalommal szóba kerül, hogy egy „rendes” polírozószer ezerszer hatékonyabb, komoly lakkhibákat egy ilyen viaszos anyaggal egyáltalán nem lehet szépen javítani, míg egy komoly pasztával igen. Ez nem kérdés. De lássuk be, az emberek nagy része nem vesz 10-20 ezer forintért polírpasztát, nincs oszcilláló fejes polírgépe. Ők, ha komoly políroznivaló van, elviszik szakemberhez a kocsit-motort. De sok esetben egy ilyen egyszerű viasz, vagy viaszos polírszer – mert igenis políroz ez is, hiszen van benne egy kevés csiszolóanyag is- bőven jó tud lenni.
Ha eddig még nem iratkoztatok fel a Youtube-csatornánkra, kérlek tegyétek meg most, és a csengettyűt is nyomjátok meg, hogy az új tartalmakról értesüljetek. Természetesen minden like-nak és követésnek örülünk a Facebookon és az Instagramon is!
Te sem hagyhatod szó nélkül!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.