Pár hete a Lidlben lehetett bikakábelt kapni, most az Aldi akciózott hasonló készletet. Mindkettő 4000 forintba került – de vajon ugyanazt is tudják? Lelövöm a poén egy részét: nem.
Tudom, van akinek már uncsi ez a bikakábel-téma, de azt hiszem, sokan vannak, akiknek érdekes lehet, segíthet nekik akár egy későbbi vásárláskor is. Meg aztán ilyenkor ősszel-télen sokaknak térdel le az akksija, hideg reggelen ott állnak anyázva a nem induló kocsi mellett, szóval itt a bikakábel-szezon.
Volt ugye egy tesztünk, amiben a Lidl kábelét néztük meg parasztosan – beindítja-e a dízel Škodát, vagy sem, illetve mérnöki szemel – egy ponthegesztő nem éppen rendeltetésszerű használatával és egy lakatfogó és egy multiméter segítségével. Ott kiderült, hogy a többi, ház körül fellelhető bikakábeleinknél fényévekkel jobb a Lidl gagyi-gyanús készlete.
Aztán csináltunk egy tesztet a műhelyszomszédunk, Varga Zoli mindent is indító, hegesztési boltból beszerzett alkatrészekből épített kábelével – ott is azt láttuk, hogy bár a kézműves bikakábel biztosan tartósabb, sok szempontból minőségibb, de az átvihető áram tekintetében nem feltétlenül jobb, mint a Lidlben a felvágott és a joghurtok közé bedobott készlet.
Persze az ilyen akciós termékek csak 1-2 hétig vannak általában a polcokon (ha nem épp az első napon visznek el mindent az élelmesebbek). Tehát, akinek nem jutott, az kesereghet, vagy várhat a következő akcióig. Általában. Mert most nem sokkal a Lidl akciója után az Aldiban is megjelentek a bikakábelek. Hohó, kóstoljuk csak össze őket!
Ami rögtön, a csomagolást nézve kiderül: az Aldi valamiért nem szereti alaposan tájékoztatni a vevőit: nincs ráírva, mint az Lidl-kábelre, hogy bár réz-alumínium a vezető anyaga, de a vezetőképessége megfelel egy 25mm2 keresztmetszetű, tiszta réz kábelnek. Csak annyit írnak, hogy megfelel a DIN 72553 szabványnak. Gyanítom, nincsenek sokan, akik a 72553-as német ipari szabvánnyal tisztában vannak, szóval ez kevés infó. Az, hogy ez is réz alu kábel, illetve hogy 3,5 méter hosszú, szerencsére rá van írva. Azt megint csak elfelejtették elmesélni, hogy ezen a kábelpároson is van túlfeszültség védelem. Ugyanakkor leírják, hogy – ez is, pontosan, mint a Lidl-kábel – maximum 5500 köbcentis benzines és 3000 köbcentis dízel autókhoz használható. Ebbe a szűkítésbe az utcán futó személyautók minimum 90-95 százaléka belefér, szóval szinte mindenkinek elég lehet.
A csomagolás szinte tök ugyanaz, mint a Lidlnél, de azért apróságokon látszik, más anyagból, más gépeken készült. A kicsomagolt kábeleken is látszik, hogy azok sem ugyanattól a gyártótól származnak, a csipeszek meg aztán teljesen mások, mint a konkurenciánál. Ezeknek kicsit erősebb a rugója, azoknak kicsit ergonomikusabb a formája – és mindkettőre igaz, hogy sajnos csak a csipesz egyik szára tudja átadni az áramot, a másik oldalon csak úgy ott van a réz alkatrész, semmilyen más fémmel nincs összeköttetésben. Fontos különbség még az Aldis kábel csipeszeinél, hogy egyrészt nincs rajtuk ledes világítás, másrészt meg a csipesz vezető pofájának a formája szerencsétlenebbnek tűnik, ezzel a nagy, lapos középső résszel sokkal nehezebb biztonságos érintkezést-szorítást létrehozni, mint a Lidl csipesszel. Ja, és a kábelekre nyomtatott/nyomott feliratból úgy tűnik, hogy ezek is 25mm2-es keresztmetszetű réz kábelnek megfelelnek, szóval kisérteties a hasonlóság.
És hogy hogyan szerepeltek a mérésen a kábelek? Az a videóból kiderül. Mindenesetre bejött, amit tippeltem még a Lidl-kábel tesztjénél: nem is olyan nagy butaság a ledes világítással promózni a terméket.
Ne felejts el feliratkozni a YouTube-csatornánkra, lájkolni a Facebook-oldalunkat, mert így mindig értesülhetsz a friss tartalmakról.
Te sem hagyhatod szó nélkül!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.