Ampernepper: így vegyél olcsó villanyautót
2020/07/08 SipiÚr

Ampernepper: így vegyél olcsó villanyautót

Ma már tényleg mindenféle igényre gyártanak villanyautót. Arról most nem szeretnék vitatkozni, mindegyiknek van-e értelme, mi a környezetszennyezőbb, egy új villanyautó vagy egy használt Hummer – az ilyesfajta érdekes, de nagyjából parttalan vitákba nem érdemes belemenni, sose lesz vége, és természetesen MINDENKINEK van valamennyi igaza. Egy biztos: valós piaci igény van a villanyautókra, nem csak az újakra, de a használtakra is, viszont még nagyon keveset tudunk a témáról. Pontosabban keveseknek van valós tapasztalata, de az elkötelezett amperbubusok alaposan beleássák magukat egy-egy típusba, és szívesen meg is osztják a tudásukat. Első körben a Klónokat, azaz a Mitsubishi i-MiEV/Peugeot Ion/Citroën C-Zero triót nézzük körbe.

Barek Péter gyerekkori barátom, mindig is elemző, táblázat-agyú típus volt, nem véletlen, hogy gimnáziumi éveim alatt ő (is) próbálta a matekot valahogy megértetni és megszerettetni velem. Már a legelső, talán túlzás nélkül állíthatóan történelmi villanyautós túra (tél közepén egy E-Soullal utaztunk Nürnbergbe és vissza:) ) után is sokat beszélgettünk Petivel a villanyautózásról, és azóta is többször mesélt a tapasztalatairól, mivel ő saját elektromos autókkal kezdte gyűjteni azokat. És igen, az elemző-táblázatagyúság sokat segít, hogy a villanyautózást ne folyamatos szívásnak, hanem megoldandó, élvezetes feladatnak élje meg valaki. És ha valaki szeret adatokkal pepecselni, akkor annak sok infó van a fejében, olyan infók, amik segíthetnek egy használt villanyautó beszerzésével kacérkodónak. img_1040.JPG

Márpedig a használtautó-vásárlás egyébként is rejt sok kihívást, villanyautónál viszont az apáinktól tanult trükkök egy része nem működik – hiába néznénk a motortérbe, tekernénk le az olajbetöltő vagy a kiegyenlítőtartály kupakját hengerfejesség jelei után kutatva, és a kipufogót is hiába nézzük, füstöl-e. A kettőstömegű nem fog motorleállítás után csattogni, a kinyomócsapágy nem morog, és a katalizátort sem kell megnézni, nem lopták-e ki korábban a kocsi alól. De ez nem könnyíti meg a helyzetünket, mert itt van egy csomó olyan dolog, amihez nem csak az egyszerű felhasználó, de a bejáratott autószerelője sem tud hozzászólni. De ez nem azt jelenti, hogy ne tudna akár a vevőjelölt saját maga utánanézni egy csomó paraméternek.img_0890_1.jpg

A Mitsubishi I-MiEV és rokonai sokak számára jelentették és fogják majd jelenteni a belépőt a villanyautós létbe, hiszen ezek a legolcsóbbak a piacon. Már ha nem számoljuk a golfkocsikat, elektromos mopedautókat. Elég nagy számban készült a trió, amit eredetileg a Mitsubishi i néven piacra dobott kisautójából „villamosítottak”. Szóval eredetileg egy 660 köbcentis Kei-car volt, de elektromos autóként aztán kapott Citroën és Peugeot emblémát is, a három márkanév alatt aztán sok tízezer darabot adtak el belőle. Sajnos nem találtam összesítő adatokat, de 2014-ig (a nagyonkisteherautó/nagyonkisbusz verziókkal együtt) már 50 ezer darab felett járt a modell, a két francia cég pedig az együttműködés kezdetén már eleve 100 ezer darab értékesítéséről állapodott meg. Mindegy is, a lényeg, hogy egész sok készült a zseb-Teslákból, és bár a méretei miatt ilyet senki nem mondana, a 3,4 méter hosszú, 1,48 méter széles kiskocsik mégis megkerülhetetlenek a villanyautózásban.

Mivel, ahogy Peti mondta, a Klónok a villanyautózás kapudrogjai, viszonylag olcsón viszonylag sok eladó példányt találni és viszonylag sok ember szükségleteit fedezik, sokakat érdekelhet, mikre érdemes figyelni, ha valaki elgondolkozik egy Klón vásárlásán. Elsőre nézzük meg, mit és hogyan érdemes és kell nézni az akkumulátoron!

Iratkozzatok fel az Autósimogató YouTube csatornájára, dobjatok egy like-ot Facebookon, és kövessetek minket Instagramon is!

Itt a vége! Tetszett? Oszd meg másokkal is! Megosztom facebookon

Te sem hagyhatod szó nélkül!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosimogato.blog.hu/api/trackback/id/tr2515988458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása