Szívat a Sierra, 6.rész - az ötvenezer forintos trükk
2020/05/07 SipiÚr

Szívat a Sierra, 6.rész - az ötvenezer forintos trükk

Ez volt az egyik legbosszantóbb az egész Sierra-szerelgetésben. Az első összeszereléskor természetesen vettem egy új vezérműlánc feszítőt a jó eséllyel harmincéves helyére. Azt a vadonatúj darabot az első összeszereléskor sikerült tök feleslegesen "elsütnöm": ha ráüt az ember a patronra, az szétugrik, és soha többet nem lehet se kézzel, se más fogóval-satuval rendesen összenyomni. Tudom, hogy nem, mert próbáltam - csak a benne lévő rugós gyűrűt lehet elnyírni benne, de ha az egyszer keresztbe áll, véglegesen tönkremegy a feszítő - akár laza állapotban. Nem egy életbiztosítás.lancfeszito_satuban.jpg

Aztán legközelebb a vezérlés összeszerelésekor bizonytalankodtam (a szelepek összehajtogatása után nem volt teljes a bizalom önmagamban), áhh, ez így biztos nem jó. Szedhettem szét az egészet- a feszítő megint kuka. Majd mikor legközelebb raktam össze, elnéztem a jelöléseket, de mire észrevettem, a feszítőt már "elsütöttem". Ott álltam egy maréknyi nullkilométeres feszítővel, és az ideg szétvetett, hogy megint vehetek egyet. De végül összeállt a motor, csak ugye három nap múlva elkezdett csattogni. Ezután ugye jött a teljes szétszerelés, blokktisztítás, satöbbi. Már nagyon untam a feszítőpatron vásárlást.

Ekkor mutatta meg Ágó Béla, hogy van egy gyári szerszám ezeknek a "resetelésére". Nézegettem a képet, nézegettem a feszítőt, de nem értettem, hogy a francba működhet. Itt  megjegyzem, sehol nem találtam infót arról, hogyan is kellene ezt a szerkezetet újra összenyomni. De aztán addig nézegettem-forgattam, megint nézegettem, megint forgattam, míg rájöttem a működésére. És csináltam egy barkács szerszámot. Működött. Most ennek a szerszámnak a szebb, csinosabb verzióját csináltuk meg Kakuszival.lancfeszito_alaphelyzet.jpg

Ha még nem tettétek, iratkozzatok fel a YouTube-csatornánkra, lájkoljatok minket Facebookon, és kövessetek Instagramon is!

Bár a posztban most nincs sok autó, de ettől függetlenül jól jöhet, ha tudod, hogy használt autó vásárlás előtt itt lekérdezheted a kiválasztott autó kártörténetét. Mivel a Totalcar.hu a kedvenc autós magazinunk, egyértelmű, hogy ezt a szolgáltatást választjuk.

 

 

Itt a vége! Tetszett? Oszd meg másokkal is! Megosztom facebookon
veterán autó ford barkács szívás szerelés sierra szerszám youngtimer autósimogatás vezérműlánc feszítő

Te sem hagyhatod szó nélkül!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosimogato.blog.hu/api/trackback/id/tr8715666276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása