Ilyen Sierra sosem volt
2019/12/14 SipiÚr

Ilyen Sierra sosem volt

A legutóbbi pályanapon az utolsó pillanatban kaptam észbe: gyorsan, amíg nem megy le a nap, kellene csinálni egy videót. Jó lenne megmutatni azt a pár Ford Sierrát, ami ilyenkor a reptér aszfaltján alakítja át a benzint tarkóig érő vigyorrá. Nem állítom, hogy alapos bemutató született volna, mert hát nem – épp csak beültem Bogyó mellé a fehér háromajtósba, és mentünk egy kört. De ez talán kezdésnek jó lesz.

Ebben a kétfedelű kupéban – a maga idejében is perverz dolog volt a gyári dupla hátsó spojler, és lassan negyven évvel később sem kevésbé meghökkentő – az a meghökkentő, hogy így, ebben a formában sosem létezett gyárilag. És nem azért, mert valami olyan motor került volna a Sierrába, amilyen sosem volt (mondjuk 24 szelepes V6, esetleg egy CorvetteV8). Az XR4i eredetileg egy 2,8-as V6 motorral került a szalonokba, de ebben egy 2,3-as, turbós sornégy van. Amit Ford Sierrába soha nem szereltek. Pedig mégis.xr4ti_motorter.jpg

Az amerikai piacra nem Fordnak és nem Sierrának hívták. A Merkur XR4Ti-ben egy sornégyes, turbós motor volt

Nem, nem vagyok teljesen hülye, a fenti mondat abszolút fedi a valóságot. Ugyanis azt az autót, amit ezzel a Lima-blokkal szereltek, úgy hívták, Merkur XR4Ti. És bár Európában gyártották, itt sosem árulták – az amerikai piacra készült Egy Sierra, ami sosem volt Sierra. Az volt a terv, hogy Merkur brand alatt árulnak minőségi európai portékát – a Sierra után piacra dobták a Merkur Scorpiót is, ami meg a Ford Scorpio amerikai piacos verziója volt (ezt viszont csak V6-tal árulták). Tehát vissza az eredeti állításhoz: Ford Sierrát sosem árultak ilyen motorral, de Merkurt igen.merkur_xr4ti.jpg

Ez az autó, amit a FatFish Garage-ban reszelgetnek, eredetileg egy XR4i, tehát európai autó volt. ASierra XR4i és a Merkur XR4Ti közt nem sok a különbség ránézésre: lökhárítók, fényszórók, feliratok – kábé ennyi. De a vicc az, hogy a lemezek alatt elég rendesen belenyúlkáltak a szerkezetbe, hogy megfeleljen az amerikai előírásoknak. Átalakították a kardánalagutat, a küszöböket, merevítéseket tettek a padlólemezbe, stb. – bő 120 kilóval lett nehezebb az amcsi Sierra. De ez ugye a könnyebb, kevésbé merev európai kasztni, amit csak a V6-ossal gyártottak.xr4i_motorter.jpg

Az európai Ford Sierra XR4i motorterében hat volt a henger és nulla a turbó

Tehát ami előttünk állt, az egy becsövezett európai Ford bódé, de amerikai piacos Merkur motorral -ezt a sornégyes turbóst tették egyébkét Mustangba, Thunderbirdbe, meg még egy pár másik típusba is. Szóval, egy sosemvolt kombináció ez, amit persze a legtöbb ember sosem szúrna ki. Meg aztán egy játszósra megcsinált, erősen faragott autónál senki nem lepődik meg azon, hogy „nem pont olyan”, mint ahogy a gyárból kijött.izzik.jpg

Az a baj az ilyen pályanapokkal, hogy ugye sok az érdekes autó, de kevés az idő a megmutatásukra, hiszen alapvetően azért megyünk, hogy autózzunk. Éppen ezért ez a mostani videó is kissé suta lett, de talán elnézhető, hogy a nap nagy részében Piroska seggét riszáltattam a tartalomgyártás helyett. Viszont azt hiszem, legközelebb megpróbálok kicsit több időt találni a dologra, tényleg sok az érdekes gép és ember egy ilyen buliban.segge.jpg

Nagyon fontos: ne felejtsetek el feliratkozni a YouTube csatornára és lájkolni a Facebook-oldalunkat!

Itt a vége! Tetszett? Oszd meg másokkal is! Megosztom facebookon
veterán ford sierra autósimogatás

Te sem hagyhatod szó nélkül!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosimogato.blog.hu/api/trackback/id/tr2715351922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása