Na, erre nem számítottam - gyertyatörés!
2020/09/02 SipiÚr

Na, erre nem számítottam - gyertyatörés!

Nyugisan gurultam az esti forgalomban, index, besorolás a legbelső sávba, hogy balra tudjak kanyarodni, aztán óriási bukkanó, és a motor leállt. Még az volt a szerencse, hogy épp senki nem jött a másik két sávban, ki tudtam lendületből gurulni a Kerepesi út szélére. Először arra gondoltam, a benzinem fogyott ki, de a műszerre pillantva gyorsan el is hessegettem a gondolatot. Meg hát nem is lassan, fokozatosan fulladt le a motor (hiszen ez a 200-as Atlantic még karburátoros, az úszóházból nem egyik pillanatról a másikra tűnik el a nafta). Szóval inkább valami elektromos probléma lesz, ami miatt nem volt gyújtás. Elkezdtem lebontogatni a műanyag fedeleket, valamelyik alatt ott lesz a gyújtógyertya is. Hátha a gyertyapipa esett le - nem lehetetlen, mert ugye a motorblokk a teljes hátsó felfüggesztéssel együtt mozog, a sok rázkódás, meg a hirtelen bukkanó miatt akár le is eshetett. 

Nos, a gyertyapipa tényleg nem volt a helyén. De azonnal láttam, hogy itt egy kicsit bonyolultabb a helyzet, nem csak magában a pipa esett le a gyertyáról. Ott bizony a gyertya közepén hiányosság van. az elektróda kivezetésének csak a hűlt (na jó, még elég meleg) helye látszott. Vakartam a fejem erősen. Aztán kibányásztam a gyertyapipát a robogó sötét bugyraiból, belenéztem, és meg is lett a hiányzó darab. Én még ilyet nem láttam. img_1245.JPG

Oké, most, hogy kicsodálkoztuk magunkat, gondolkozzunk el azon, hogy hogy jutok haza. Tolva azért messze van még az otthon. Este kilenckor gyertyát biztosan nem kapok a motorba. Talán a fedélzeti szerszámok közt van hozzá kulcs, de így pont mindegy is, mert nincs mire cserélni a beteget. Vajon, ha visszatolom a pipát a benne levő elektródával együtt a gyertyára? Nem egy időigényes kísérlet, egy próbát megér. Pipa vissza, kulcs elfordít, gomb benyom, és hopp, már ketyeg is a blokk.img_1244.JPG

Hazaérve gyorsan megrendeltem a gépkönyv szerint belevaló NGK gyertyát, mert hát oké, hogy most öt kilométert elcsettegtem, de erre azért nem alapoznék életvitelt. Közben persze körbeküldtem pár embernek a gyertya fotóját, kíváncsi voltam, hányan láttak már ilyet. Pont ilyennel nem, de hasonlóval többen is találkoztak már - volt olyan, akinek a vadonatúj gyertyából jött ki az egész középelektróda - hiába na, ha az ember hamisított gyújtógyertyát fog ki, érhetik meglepetések. Mondjuk, mivel nem szedtem szét ott a sötét buszmegállóban a darabokat, nem tudtam megmondani, miért és menyi esett ki a gyertyából, mindenesetre gyanús volt utólag, hogy a kompresszió és a belobbanó benzin-levegő keverék lökéshulláma nem lökte ki az épp csak bedugott elektródát a porcelánból. img_1253.JPG

Na ja, mert nem az egész elektróda esett ki, hanem valahol középen törhetett ketté, csak a felső rész rázkódott le. Az alsó rész szépen a helyén maradt, így aztán az ív átugrott a két elektróda darab közt, és én haza tudtam motorozni. Tiszta mázli.Persze az egy kérdés, hogy miért tört el, elvileg nem kaphatott ütést, nem is olyan nagyon öreg. Kakuszi Zolinak az a tippje, hogy mikor legutóbb, az egyik nagy felhőszakadásban belehajtottam egy nagy tócsába (nem tudtam kikerülni), és megállt alattam a motor, jó eséllyel a gyertya környéke kapott vizet, és akkor egy hősokkot kapott a gyertya. Fene tudja, mindegy is, legközelebb még óvatosabb leszek a pocsolyákkal, meg most ugye bent a szép új gyertya, ez már csak nem fogy nekem kettétörni.

Ha eddig még nem tettétek, iratkozzatok fel az Autósimogató YouTube-csatornájára, dobjatok egy like-ot Facebookon, és kövessetek minket Instagramon is!

Itt a vége! Tetszett? Oszd meg másokkal is! Megosztom facebookon
motor robogó szívás szerelés gyújtógyertya

Te sem hagyhatod szó nélkül!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosimogato.blog.hu/api/trackback/id/tr7016182512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása