Ahogy azt múltkor megírtuk, van a Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakgimnáziumnak egy egészen elképesztő Volkswagen Passatja. Funkcióját tekintve ez nem egy autó, hanem műszaki szemléltető eszköz, ennek is köszönheti, hogy bár 1991-ben gyártották, 28 év után is csak 215 (betűkkel is leírom: kettőszáztizenöt!) kilométer van az órájában. Nem, sosem tekerték, nem fordult át az óra – ennek az autónak a futásteljesítménye garantáltan ennyi.
Szeretnénk a hétvégi Totalcar Parkoló Parádéra kivinni és megmutatni, hadd ámuljon mindenki a 29 éves úja autón. De előtte egy gyors állapotfelmérést csináltunk a Csonkásokkal, hogy megtudjuk, milyen munkák várnak a suli tanulóira, hogy az első tavaszi PP-re egy tökéletes, gyári állapotú Passatot tudjanak prezentálni.
A gyári lengéscsillapítók tökéletesnek bizonyultak, elöl-hátul hibátlanul dolgoznak. Hogy ez pár száz budapesti kilométer után is így maradna-e, sosem fogjuk megtudni, de az azért klassz, hogy a tömítések kibírták ezt a 28 évet.
A fékeket vizsgálva sajnos nem lehettünk ennyire elégedettek: elöl hibátlanul fognak a VW jeles betétek, de hátul az üzemi fékkel semmiféle lassulást nem lehetett produkálni. Igaz, a kézifék legalább szimmetrikusan és jól fogott. Valamilyen hidraulikus probléma lesz, ennek majd jobban a mélyére kell ásni.
Aztán megtaláltuk a leglátványosabb, legrondább hibákat is az autón. A csodálatos, gyönyörű, álomszerűen hamvas padlólemez ronda, kifakadt pattanásai a kipufogódobok. Különösen a hátsó. Oldalról nézve ezek is újszerűek, de a legalsó pontjaikon elrohadtak, kinyíltak. De nincs ezen semmi csodálkozni való.
A kocsival nem mentek az évek alatt egy kilométert sem, de ettől még időnként beindították, hogy méréseket végezzenek rajta. De ezek az esetek sosem tartottak hosszú ideig, ha a motor üzem meleg is lett, a kipufogó rendszer utolsó elemei sosem melegedtek át annyira, hogy ott ne csapódjon le a kipufogógázban található vízpára. És ennek az lett az eredménye, hogy a dobok alján összegyűlt kondenzvíz szépen, gondosan felzabálta a lemezeket.
Az is látszik, hogy az automata váltó környékén valamelyik tömítés ereszt, finoman szivárog az olaj. Biztosan le kell a váltóban és a motorban is cserélni az olajakat, szűrőket, új hűtőfolyadékot kell önteni a rendszerbe, le kell cserélni a fékfolyadékot, a szíjakat, és mindent, amit a gyári technológia ilyenkor megkíván. De ezeket nem most fogják elvégezni a srácok, hanem szépen, nyugiban, alaposan átgondolva mindent (és a különleges autóra nagyon vigyázva), az őszi-téli hónapokban kell megcsinálni.
Most az lesz a feladat, hogy a hét hátra levő részében az autót alaposan lemossák, polírozzák, az utasteret kitakarítsák, leápolják. Reméljük, szombaton szép időnk lesz, és mindenki alaposan megnézheti magának a Totalcar Parkoló Parádén, hogy áll most az autó.
Ha érdekel, hogyan alakul a Hihetetlen Passat sorsa, lájkoljad az Autósimogatót a Facebookon, és iratkozz fel a Youtube-csatornánkra!
Te sem hagyhatod szó nélkül!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.