Tényleg erősebb lett a Lidl konnektoros kerékkulcsa?

2019. november 24. 14:06 - SipiÚr

Egy jó kerékkulcs bármikor izgalmi állapotba hoz. Ha ráadásul az ára is 15 ezer forint alatt van (14.999,- épp befér alá, ugye), nem tehetem meg, hogy ne próbáljam ki. Pedig egy már van a háznál, a tavalyi modellel recsegtetem a műhelyben a kerék-, futómű- és motortéri anyákat és csavarokat. Látszik is rajta, hogy használós szerszám. Pedig azzal nem indult felhőtlenül a kapcsolatunk: trehányan betekert csavarok, szoruló szénkefék miatt először szerelgetni kellett. De aztán tökéletesen bevált a 450 Wattos, 320 Nm-rel lazítani, 100 Nm-rel csavart meghúzni képes gép. De ez a mostani, a Parkside PDSSE 550 A1 erősebb, kicsit csinosabb is, mint az előd.

Wattban nem akkora a különbség (550 W vs 450 W), mint lazító nyomatékban: 550 Nm az közel a duplája a réginek, és pontosan annyi, mint egy BMW M2 450 lóerős motorjának a forgatónyomatéka. De ahogy egy M2-sel nem kezdünk neki csavarokat lazítgatni, a konnektoros kerékkulccsal se megyünk pályanapra: egyrészt kanyarokban szerintem borzalmas lehet, másrészt meg ugye konnektor nélkül nem lehet semmire se használni. Ház körül, műhelyben teljesen jó, de házon kívülre már az akkus kerékkulcsot (akár a PASSK 20-Li A1-et) érdemes vinni.img_3211.JPG

A konnektoros ütve csavarozó előnye az akkussal szemben, hogy ezt bedugom a falba, és azonnal, bármikor működik, nem merül le, nem kell töltögetni. És a korábban tesztelt Parkside kerékkulcsnál erősebb is, bika módon tekeri a 200 Nm nyomatékkal meghúzott csavarokat is. Az, hogy meghúzni, tehát óramutatóval megegyező irányban tekerni csak maximum 100 Nm nyomatékkal tud, tud előny és hátrány is lenni. Egyrészt mindenképpen jó, hogy nem lehet agyatlanul megtépni vele a kerékcsavarokat, az embert rákényszeríti, hogy ideális esetben nyomatékkulccsal, egyébként meg valamilyen hagyományos kerékkulccsal, érzéssel húzza meg a csavarokat. Úgy a legközelebbi kerékcsere sem lesz hangos anyázásokkal aláfestett szenvedés. Ugyanakkor vannak olyan autók, amiknek a jobboldali kerekei balmenetesek, tehát abba az irányba kell letekerni, mint másokat meghúzni. Tehát ezeknél jó eséllyel nem fogjuk tudni lelazítani a csavarokat. Szóval, ritkán ugyan, de nem lesz segítségünkre a gép.img_3215.JPG

Hogy mégis, hogyan dolgozik a gép? Felesleges bármit is írnom róla, a videó nagyon szemléletesen megmutatja, mire képes. És azt is, hogy mennyire meg tudott szívatni a tavalyi modell, illetve nem csak a két konnektorost hasonlítottam össze, de bevontam a játékba az akkus kerékkulcsot is. Jól látszik, mire mennek a 150 és 200 Nm nyomatékkal meghúzott csavarokkal.

Ne felejtsetek el feliratkozni a YouTube-csatornánkra, és dobjatok egy lájkot a Facebook-oldalunkra!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autosimogato.blog.hu/api/trackback/id/tr8115322294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.