De tényleg, egy levegős szerszámnak nem mindegy, hogy ilyen vastag, pontosabban milyen belső átmérőjű tömlőn kapja a sűrített levegőt.
Múltkor teszteltük az Aldi kompresszorát, és nem elégedtünk meg azzal, hogy megnézzük, milyen gyorsan képes feltölteni 10 barra az 50 literes tartályt, azt is kipróbáltuk, viszi-e a légkulcsot – rendes autóbuzinak összefolyik a nyál a szájában a rakataka-vriii hangjára, szóval fontos szempont. Nekem csak egy barkács-szintű tizenéves légkulcsom van, azt dugtam rá egy Lidl-tömlőre. És egész szépen működött a gép, a 168 Nm-re lehúzott csavarokat is vidáman lerecsegtette. És aztán átjött Varga Zoli, és jelezte, hogy érdemes lenne a tyúkbél helyett egy rendes tömlővel is kipróbálni.
Igen, tudtam de nem sejtettem, hogy ennyire megdöbbentő a különbség. Ugyanazzal a kompresszorral, ugyanazzal a géppel, ugyanúgy megtépett csavart nagyságrendekkel könnyeben nyitottam meg. Csak a légtömlő átmérőjében van a különbség, illetve francokat, a csatlakozók is combosabbak. Mert a Lidl (és a hozzá hasonló) légtömlőnél nem is a tömlő maga az, ami a legjobban leszűkíti a keresztmetszetet, hanem a csatlakozók. Mert amíg a tömlők az ideális 10 mm helyett csak 6, illetve 6,3 mm belső átmérőjűek, a csatlakozóknál még szűkebb, 5 mm-es résen kell átpréselni a levegőt.
Ebből a próbából mindennél világosabbá vált, hogy nem csak egy jó króm-molibdén dugókulcs-készlettel lehet durván tuningolni a kerékkulcsokat, de egy légkulcsnál _tényleg_ a nagyobb átmérőjű tömlő és a jó csatlakozók beszerzése az, amivel instant teljesítménynövekedést érhetünk el. Szóval, ha van egy vastagabb slagod, a szerszámod is jobb lesz.
Ja, természetesen kihasználtam a lehetőséget, és Varga Zoli Berner légkulcsát is ráeresztettem a csavarokra. Még a leggyengébbre állítva is tudta azt, amit előtte a noname kulcs tudott valamivel több légnyomással a tartályban. Aztán mikor rányitottam a teljes kakaót, jól látszott, mennyivel hatékonyabban működött. Oké, ez profi szerszám, profiknak, otthonra az ember ritkán vesz 80-100 ezer forintos légkulcsot
Ha még nem tettétek, iratkozzatok fel a YouTube-csatornánkra, lájkoljatok minket Facebookon, és kövessetek Instagramon is!
Bár a posztban most nincs sok autó, de ettől függetlenül jól jöhet, ha tudod, hogy használt autó vásárlás előtt itt lekérdezheted a kiválasztott autó kártörténetét. Mivel a Totalcar.hu a kedvenc autós magazinunk, egyértelmű,
Te sem hagyhatod szó nélkül!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.